×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم

gegli

ازدواج موقت ezdevaje movaghat

متعه(صيغه)ا

× http://ezdevajemovaghat.gohardasht.com http://ezdevajemovaghat.baxblog.com
×

آدرس وبلاگ من

ezdevajemovaghat.goohardasht.com

آدرس صفحه گوهردشت من

goohardasht.com/parsafayaz

متعه در قران

متعه در قران
فهرست : آیه 24 سوره مبارکه نساء ( متعه ) آیه 87 سوره مبارکه مائده ( حلال را حرام نکنید ) آیه 1 سوره مبارکه تحریم ( عاقبت تحریم حلال ) آیه 5 سوره مبارکه تحریم ( غیرباکره مساوی با باکره ) آیه
35 سوره مبارکه بقره ( از نعمات الهی بهره ببرید ) آیه 24 سوره مبارکه نساء ( متعه) ...فما
 
استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فریضة و لا جناح علیکم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة ان الله کان علیما حکیما پرداخت مهریه آن زنانی که با آنان ازدواج موقت می کنید بر شما واجب است ، و ایرادی نیست بر شما که بعد از تعیین مهر هم به چیزی با هم تراضی کنید ، البته خدا دانا و به حقایق امور عالم آگاه است خداوند بعد از حکم به پرداخت مهریه در ازدواج موقت ، دانایی خود را یادآوری می نماید تا بندگانش بدانند که تنها اوست که می داند چه امری برای امور عالم برتر است آیه 87 سوره مبارکه مائده ( حلال را حرام نکنید ) یا ایها الذین آمنوا لا تحرموا طیبات ما احل الله لکم و لا تعتدوا ان الله لا یحب المعتدین ای کسانی که ایمان آورده اید طیباتی را که خداوند برایتان حلال کرده بر خود حرام نکنید و تجاوز نکنید که خداوند متجاوزان را دوست نمی دارد ابتدا خداوند استفاده از نعمات حلال را اکیدا توصیه می نماید و پس از آن اهل ایمان را از تجاوز به اعمال حرام باز می دارد از این آیه می توان فهمید که اگر می خواهیم کسی را از حرام باز داریم ابتدا باید راه حلال را به او نشان داده ، او را به انجام حلال توصیه نموده و از عواقب پرهیز از حلال مطلع گردانیم . وقتی کسی ازدواج موقت می کند دیگر نیازی به زنا پیدا نمی کند مگر آنکه از بدبخترین مردم باشد که مولا امیر المومنین علی (ع) فرمود : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نمی کرد ، هیچ کس زنا نمی کرد ، مگر بدبخت ترین انسانها . پیامبر اعظم (ص) فرمود : هرکه از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا نماید . معمولا مجرد هایی که از ازدواج موقت شرم دارند به نوعی از گناه مبتلا شده اند ، یا زناکارند یا خود ارضایی می کنند و یا در برخود عاطفی با جنس مخالف ( نامحرم ) دچار زیاده روی شده اند و آنقدر در حرام آشفته اند که گویی اینگونه اعمال حلال است و عجیب اینجاست که از اعمال حرام شرمی ندارند . همچنین رسول خدا (ص) فرمود : آنکه حلال را حرام می کند مانند کسی است که حرام را حلال می کند تجربه نشان داده است که کسانی که یک عمل حلال را بر خود حرام می کنند در مقابل یک یا چند عمل حرام را پیوسته انجام داده و آن را بر خود و دیگران حلال می دانند آیه 1 سوره مبارکه تحریم ( عاقبت تحریم حلال ) یـا ایها النبى لم تحرم ما احل اللّه لک تبتغى مرضات ازواجک واللّه غفور رحیم . ای پیامبر گرامی ! برای چه آنچه را که خدا بر تو حلال فرمود بر خود حرام کردی ؟ در حالی که می جویی ( به این تحریم ) خشنودی بعضی از همسرانت را و خدا آمرزنده و مهربان است روزى پیامبر اعظم(ص) در اتاق حفصه و در غیاب او با کنیز خود مـاریـه قـبـطیه آمیزش نمود. حفصه از راه رسید و با در بسته روبرو شد در زد ، پیامبر اعظم(ص) در را گـشـودند. حفصه بامشاهده ماریه و سیماى پیامبر اعظم(ص) که عرق از آن جارى بود ، همه چیز رافهمید و از این که پیامبر اعظم(ص) در اتاق او و در روزى که اختصاص به وى داشت با کنیزى آمیزش کرده است , سخت برآشفت و گفت با این کارمرا آزردى . پیامبر اعظم(ص) فرمود براى خاطر تو او را بر خود حرام مى کنم این آیه بیانگر این است که حتی برترین خلق خدا نیز حق ندارد آنچه را که خداوند حلال نموده بر خود حرام کند اما بعضی از افراد که به خیال خود مدافع دین هستند برای حفظ دین بعضی از حلال ها را نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز حرام می کنند . وای بر کسانی که قرآن را بر بالای سر می گیرند ، آن را به حافظه می سپارند اما هیچ گاه این کتاب نورانی را به دل نمی سپارند . آیه 5 سوره مبارکه تحریم ( غیرباکره مساوی با باکره ) عسی ربه ان طلقکن ان یبد له ازواجا خیرا منکن مسلمات مومنات قائنات تائبات عابدات سائحات ثیبات و ابکارا امید هست که اگر پیغمبر شما را طلاق داد خدا زنانی بهتر از شما به همسری او در آورد که همه با مقام تسلیم و ایمان و خضوع و اطاعت اهل توبه و عبادت رهسپار باشند ، شوهردیده و باکره . خداوند در بیان صفات زنان برتر برای ازدواج دائم ، زنان شوهر دیده را بر دختران باکره مقدم می شمرد با توجه به آیات قرآن و روایات وارده از ائمه اطهار (علیه السلام ) از دست دادن بکارت از شان زن نمی کاهد و ارزش او را به هیچ عنوان پایین نمی آورد اسلام بکارت را یک کالا نمی داند که بخواهد ارزش زن را بواسطه دارا بودن و یا دارا نبودن این کالا تعیین کند . آیه 35 سوره مبارکه بقره ( از نعمات الهی بهره ببرید ) و قلنا یادم اسکن انت و زوجک الجنه و کلا منها رغدا حیث شئتما و لا تقربا هذه الشجره فتکونا من الظالمین و گفتیم ای آدم خود و همسرت در این باغ ساکن شوید و از هر کجای آن خواهید فراوان بخورید ولی به این درخت نزدیک نشوید ، که از ستمکاران خواهید بود خداوند در این آیه ابتدا به استفاده فراوان از نعمت های بهشت توصیه می نماید و در انتها یادآوری می کند که تنها از نزدیک شدن به یک درخت پرهیز کنید اول باید استفاده های صحیح را تعلیم داد و پس از آن از چیزهایی نهی کرد (تفسیر بشری-ج1) این آیه و امثال این آیه اصول امر به معروف و نهی از منکر اسلامی را نشان می دهد اما متاسفانه در دورانی زندگی می کنیم که مبلغان دین دقیقا از عکس این اصل استفاده می نمایند یعنی ابتدا نهی از منکر می کنند و اگر دیدند اثری نداشت به ناچار امر به معروف می نمایند . نویسنده : حمید توکلی کرمانی
سه شنبه 10 تیر 1387 - 4:17:25 PM

ورود مرا به خاطر بسپار
عضویت در گوهردشت
رمز عبورم را فراموش کردم
آمار وبلاگ

21142 بازدید

4 بازدید امروز

1 بازدید دیروز

17 بازدید یک هفته گذشته

Powered by Gegli Social Network (Gohardasht.com)

آخرين وبلاگهاي بروز شده

Rss Feed

Advertisements